Pressemeddelelse: Thomas Ladegaard: Sport.

Klar til en sommer i Sport

Regnen trommer mod sommerhusets tag, og der er kun genudsendelser fra sidste års Wimbledon. Den nye danske novellesamling ”Sport” tager fat på mænd, der kigger på sport.

Der er de lige år. De er gode med VM i fodbold eller OL og EM. Og der er de ulige år. De er knap så gode.  I et ulige år tørster fodboldfolket altid efter en stor slutrunde, mens man må nøjes med Confederations Cup og Nigeria mod Trinidad.

Sommer og sport er endeløse dage i sommerhuset, mens regnen trommer løs på taget og over Wimbledon, og man sidder fast i en gammel kamp med Michael Stich.

bundesarchiv_bastrup_580

Sommer og sport er også at skynde sig hjem fra stranden, så man kan nå se afslutningen af bjergetapen i Tour de France.

Sådan bliver denne sommer i et ulige år også. Og den nye novellesamling ”Sport” er den perfekte følgesvend til en sommer i sport.

Thomas Ladegaard har tidligere udgivet en bog om dansk håndbolds historie på Nyt Nordisk Forlag. Nu har han samlet en række noveller, der handler om sport. Om mænd der kigger på sport. Og om sport som sprog og erindring.

I KB Hallen flyver en engel hen over trægulvet. I et sommerhus ligger en mand og ser Michael Stich. I Aalborg er røde slips på flugt fra en offside. I en bil er to brødre på vej væk. På et svømmestadion tager en dansk torpedo livtag med vandet. Og på en jysk mark lander en frelser til tonerne af C.C. Rider.

Læs e-bogen i ePub formatet direkte på din tablet eller smartphone. Lige til stranden eller sommerhuset.

sxao imageThomas Ladegaard, forfatter, tlf. 26816566, thomas@ladegaard.as.
Illustration af bogen som jpg-fil, 300 dpi, kan downloades her.
Download højopløseligt billede af forfatter Thomas Ladegaard her.

Kort om Thomas Ladegaard

Thomas Ladegaard er født i 1970 og cand.comm. fra Roskilde Universitets Center. Han er partner i LADEGAARD A/S og har udgivet tre bøger.

I november 2003 debuterede Thomas Ladegaard med bogen “Mordet på JFK“, som indtil nu er udkommet i tre oplag. I oktober 2013 kommer den i en ny version i forbindelse med 50-året for mordet på Kennedy. I januar 2006 kom hans anden bog “Bolsjedrenge og jernhårde ladies” om dansk håndbolds historie og udvikling. I marts 2010 debuterede Thomas Ladegaard i Hvedekorn 4/2009.

”Sport” koster 29,95 kr. som e-bog på SAXO.com. 135 sider.

Læs mere om bogen her.

Downlod WordDownload PDF

Comments
One Response to “Pressemeddelelse: Klar til en sommer i Sport – Novellesamlingen Sport af Thomas Ladegaard”
  1. Rayford says:

Injustice: Gods Amongst Us debuts as a daring new
    fighting game franchise that introduces a deep, authentic story
    featuring much more than 20 fan favorite, and other less very well-regarded, DC Comics icons
    such as Batman, Superman, Wonder Female, The Flash, Harley Quinn, Solomon Grundy, Nightwing,
    Cyborg and other folks. Injustice: gods between us –
    xbox video games store, A assortment of thrilling, custom player costumes from
    all through the dc universe.