Salgstræning som Blended Learning på seks sprog – en lille status om udviklingen på LADEGAARD

LADEGAARD A/S

Sommerferien står for døren for de fleste, og det virker som et udmærket tidspunkt for en status på det arbejdsmæssige. Efter at vi den 1. januar flyttede ud til Virumvej 64 har det været et halvår med vækst og udvikling. Det er vel de færreste, som er upåvirkede af finanskrisen. Derfor er det en god fornemmelse at kunne sige, at vi i regnskabsåret fortsætter med vækst både i omsætning og indtjening.

Det vigtigste er dog, at vi fortsætter med at udvikle os. Blended Learning har vist sig at holde meget godt, og her op til sommeren færdiggjorde vi den franske udgave af Nøglen til det gode salg. Dermed har vi en læringsplatform for salgstræning på hele seks sprog:

Store internationale kunder kan nu træne på den samme platform og med de samme værktøjer – men med lokale trænere i de enkelte lande. I juni gennemførte vi f.eks. de første kurser i Mumbai i Indien, og her over sommeren løber de første kurser i Frankrig afsted. Så hvad der startede som en enkel idé her i Danmark, er nu noget der trænes på mange sprog. Næste skridt bliver formentlig Rusland, hvor vi her i foråret har gjort forarbejdet til at arbejde med en meget professionel partner på dét spændende marked.

LADEGAARD A/S

Jeg må tilstå, at det havde vi trods alt ikke drømt om, da vi fik idéen til Blended Learning. Selvom vi ofte her i LADEGAARD A/S kan have lidt vidtløftige visioner, så havde vi nok ikke helt forudset betydningen af at satse på Blended Learning som metode. Idéen med Nøglen til det gode salg var at tilbyde salgstræning som Blended Learning – og levere det som et samlet koncept med fire kerneelementer:

  1. En opslagsbog om salgets verden
  2. En CD og podcast så man kan lære mens man er på farten
  3. To kursusdage med en professionel salgstræner
  4. E-learning på nettet

Men vi havde bestemt mest fokus på Danmark og på mindre danske virksomheder, som kunne købe konceptet i enkelte eksemplarer. Senere viste det sig så, at konceptet hang sammen og at også større og internationale virksomheder kunne bruge metoden. På den måde en fin lille historie om en mindre dansk virksomhed, der sin lidenhed til trods med tiden får en global profil.

LADEGAARD A/S

Det har helt ærligt været en sjov proces at være en del af. Men også en proces, som slet ikke er færdig endnu. Næste skridt er formentlig, at også Nøglen til god service kommer ud på alle sprogene. Og at vi sammen med vores partnere etablerer gode positioner på de enkelte markeder. Det kommer vi til at fokusere yderligere på efter sommerferien. Der er for mig stor motivation i at fortsætte sådan en udvikling. Måske bør man på et tidspunkt sætte sig tilbage og ‘cashe’ ind. Lige nu investerer vi hele tiden i fremtiden. Den indstilling motiverer mig, og det er sjovt at være med i noget som vokser og udvikler sig – også uden for landets grænser. Det skal vi fortsætte efter sommerferien. God sommer til alle.

Se et par videoeksempler

Norsk

Fransk

Tysk

Leave A Comment

%d bloggers like this: