Web 2.0 giver nyt liv til tanken om interaktive multimedier i Blended Learning

Denne video giver en fin og tankevækkende præsentation af de muligheder, der er med web 2.0 og med nye web-baserede tjenester:

Der er ingen tvivl om, at der kan være mange finansielle grunde til at ‘hype’ en ny version af Internettet. Men bag ved de mange modeord gemmer sig nogle spændende muligheder – også i forbindelse med læring.

Indenfor de sidste par år, er nettet blevet hurtigere, enklere og billigere. Det er simpelthen blevet nemmere og billigere at arbejde f.eks. med levende billeder og lynhurtigt publicere dem for hele verden. Youtube.com står som det helt store eksempel. Det er enkelt, det er gratis, og det går lynende hurtigt.

Blogs, Youtube, Skype og Myspace er blevet en ny del af web-virkeligheden, og det gælder for alle disse nye teknologier, at de endnu en gang har gjort verden mindre og hurtigere.

Betydning for Blended Learning

Mange af idéerne er yderst relevante, når vi begynder at tænke på læring. Det næsten hengemte udtryk”interaktive multimedier” er blevet mere aktuelt end nogensinde før. Og når man tænker på Blended Learning er konsekvensen, at vi simpelthen får endnu flere valgmuligheder i læringens værktøjskasse.

  • Tilstedeværelseskursus
  • Seminar
  • Workshop
  • Coaching
  • Tekst hybertekst
  • Billeder
  • Video
  • Lyd
  • Opgaver, tests og leg
  • Videokonferencer
  • Telekonferencer
  • Instant messaging
  • De nye muligheder i Web 2.0 er billige. Men de er også sociale. Og det er specielt interessant, når vi tænker på læring, fordi vi får mulighed for at arbejde med og udvide et løbende læringsforløb. Det giver os kort og godt nogle nye muligheder i de forpligtende Blended Learning forløb.

    Leave A Comment

    %d bloggers like this: